12 Temmuz 2010 Pazartesi

System Restore nedir? nasıl kullanılır


Uzun bir aradan sonra  tekrar merhaba. Bu makalemizde  Windows XP ile beraberinde gelen  System Restore  yani system geri yükleme hakkında bilgi vermeye çalışacağız.Makalemizde sistem geri yükleme nedir, sistem geri yükleme  noktası nasıl oluşturulur, ve  herhangi bir hata durumunda sistem nasıl geri yüklenir konularında bilgi bulabileceksiniz.
 
 Makalemize sistem geri yükleme nedir? Sorusu ile başlar isek, Sistem geri yükleme, windows işletim sistemine ait dosyalarının bir nevi yedeği alınarak  gerek donanımsal gerekse yazılımsal hatalar sonucunda sistemin daha önceden oluşturulmuş olan  geri yükleme noktası kullanılarak sistemin bir önceki güne geri yüklenmesi işlemidir.
 
Sistem geri yükleme noktası oluşturulduğu anda, windows otomatik olarak oluşturulan geri yükleme noktası  bilgilerini %Systemroot%\System Volume İnformation klasörü içerisine kaydeder. Bu klasörün içerisinde ise meydana gelen sistem çökmeleri durumunda sistemimizi geri yüklemede kullanabileceğimiz bilgiler yer almaktadır.
 
Sistem geri yükleme konusunda kısaca bilgi sahibi olduktan sonra sistem geri yükleme noktası oluşturma işlemine geçiş yapabiliriz.
 
Geri yükleme noktası oluşturmak için sırası ile ;


    * Başlat menüsüne tıklanır. Ardından Tüm programlar , Donatılar ,  ve Sistem Araçları üzerine gelinir ve Sistem geri yükleme tabına tıklanır.Bunun ardından sistem geri yükleme servisi başlatılır.


 Karşımıza gelen  Welcome to  System Restore ekranında ise karşımıza iki seçenek gelmektedir.Biz geri yükleme noktası oluşturacağımız için Create a restore point seçeneğini seçerek next tuşu ile devam ediyoruz.



Next tuşunun ardından ise  karşımıza, oluşturacağımız sistem geri yükleme noktası için herhangi bir isim girmemizi isteyen , Create a Restore Point penceresi gelecektir.






Create a Restote Point  ekranında oluşturacağımız sistem geri yükleme noktası için isim belirlememizin ardından Create tuşuna basarak yeni bir geri yükleme noktası oluşturma işlemini başlatıyoruz.
Create tuşunun ardından sistem geri yükleme noktasının başarılı bir şekilde oluşturulduğuna dair bir pencere karşımıza çıkmaktadır. Bu pencerede, oluşturmuş olduğumuz sistem geri yükleme noktasının hangi  tarih, gün ve hangi saatte oluşturulduğuna dair bilgiler yer almaktadır.

Evet, bu makalemizde sistem geri yükleme  nasıl oluşturulur hakkında bilgi vermeye çalıştım.Bir  sonraki system restore makalesinde görüşmek üzere..

Kaynak Chip
Hazırlayan :  Yavuz TAŞCI

7 yorum :

  1. Byege Bana r10 Davetiyesi Yollarmıısın Msn Adresim tunagul1997@hotmail.com

    YanıtlaSil
  2. malesef hocam ben r10 kullanmıyorum

    YanıtlaSil
  3. pEki Teşekkür EdErim Bu Arada Senin HAyranınım Blogunu Yakından Takip Ediyorum

    YanıtlaSil
  4. asıl ben tşk ederim verdigim emeklere alabildigim bir karşılık oldugu için

    YanıtlaSil
  5. Ege Abi Ben Hack Öğrenmek İstiyorum Ama Araştırarak Bulduğum Dökümanlar Yetersiz Yardım Edermisin Bana ?

    YanıtlaSil
  6. bana abi demene gerek yok yaşın kaç olursa olsun ege demen yeterli ben hack bıraktım bi süre sanırım askere gidip gelene kadar hack işleriylede pek haşır neşir olamıcam ki artık herkes hackıngin peşini bıraktı ekmeginin peşinde

    YanıtlaSil